استفاده -از-ظرفیت-های-علمی-و-معنوی-حوزه-علمیه-در-محیط-مدارس<-span><-span><-p> " /> استفاده -از-ظرفیت-های-علمی-و-معنوی-حوزه-علمیه-در-محیط-مدارس<-span><-span><-p> " />
کد خبر : 6547 تاریخ انتشار : ۲۵بهمن ۱۴۰۱ ساعت 17:11

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تاکید کرد

استفاده  از ظرفیت های علمی و معنوی حوزه علمیه در محیط مدارس


	استفاده  از ظرفیت های علمی و معنوی حوزه علمیه در محیط مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت:سال گذشته بیش از یکصد نفر از روحانیون حوزه علمیه را در آموزش و پرورش جذب کردیم و امسال تعداد بیشتری با رویکرد جهادی در مدارس فعال می شوند که در اعتلای دینی و معنوی دانش‌آموزان نقش مهمی دارند.

به گزارش نیمرخ گیلان/ جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی" نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان"، حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد" مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش"، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، ائمه جمعه سراسرگيلان، رؤسای ادارات آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق و شهرستان های استان گيلان در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد.
   محمد فائزی در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم فرهنگی روحانیون خاطر نشان کرد: ائمه جمعه موجب قوت قلب ما هستند و در فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدارس با ارشاد های خود نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه ما تکلیف بزرگی برای اهداف و رسالتی که آموزش و پرورش بر عهده ما گذاشته را بر دوش گرفتیم، افزود: آینده سازان جامعه در مستعد ترین موقعیت سنی خودشان در اختیار آموزش و پرورش هستند؛ فرصت ذی قیمتی که اگر آن را به درستی استفاده نکنیم، فرصت های آینده کشور را ضایع کردیم و در میان هجمه های تبلیغاتی دشمن و در میان رفتارهای ضد تربیتی و ضد دینی دشمن، به سامان رساندن این مسئولیت بزرگ کار آسانی نیست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار داشت: امروز نیاز به معنویت در دنیا بیش از پیش احساس می‌شود؛ از این‌رو باید بخش مهمی از زمینه‌های معنوی را در مدارس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم و در این بین حوزه‌های علمیه با پیشینه چند صدساله ظرفیت فوق العاده بزرگ و قابل استفاده هستند.
فائزی همچنین فعالان حوزه‌های علمیه را سرمایه ای بسیار ارزشمند در مسیر کمک کردن به فعالیت‌های تربیتی بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: ما امروز نیازمند بهره‌گیری از این ظرفیت هستیم.
   وی در ادامه افزود: سال گذشته بیش از یکصد نفر از روحانیون حوزه علمیه را در آموزش و پرورش جذب کردیم و امسال تعداد بیشتری با رویکرد جهادی در مدارس فعال می شوند که در اعتلای دینی و معنوی دانش‌آموزان نقش مهمی دارند.

نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آخرین اخبار
اخبار پر بازدید